Sunday 30 October 2011

Hapuskan Jenayah SIMBAH ASID !!




Harini pika nak coret menyoret jap tentang PENYIMBAHAN ASID .
soe , siapa-siapa yang selalu or suka jalan sengsorang dan tak suka ditemani ,
tolong renung-renungkan dan elakkan dari berjalan sorang-sorang dari sekarang (=

pika pasti banyak yang sudah tau nasib malang yang menimpa MOHD RAFIE BIN ABDUL LATIF yang disimbah Asid pada 19 OGOS yang lalu . Jenayah ini makin lama makin menjadi-jadi dan semakin tidak terkawal sehingga menyebabkan ramai diantara kita yang rasa Fobia untuk berada di tempat awam . 

Untuk pengetahuan pembaca-pembaca sekalian , Asid ini boleh 'merosakkan' kulit dan muka jika terkena di bahagian anggota badan kita . Sebab itu lah risiko jenayah ini terlalu tinggi . perkara sebegini tidak patut berlaku dalam masyarakat kita . sebagai orang awam yang tidak bersalah , seharusnya kita sebagai orang yang tergolong dalam "ORANG AWAM" tu hendaklah mengambil langkah berjaga-jaga demi menghindari masalah ini . 

Jom pika tunjukkan cara ! 

Elakkan dari berjalan Berseorangan !

- Bagi kaum Adam , perkara ni takde masalah bagi dorg kot ? sebab lelaki . tau lah ada yang berlagak MACHO an ! =D tapi lebih leklok , jalan lah secara beramai-ramai dengan kawan-kawan ke , teman istimewa ke , hehehehe .

- Bagi kaum Hawa lak ! ni memang takleh ditinggalkan sorang-sorang ni . bagi Kaum Hawa yang sifatnya memang Ayu tu , tolong hindarkan dari berjalan alonealone ok ! ingat ~ MALANG TAK BERBAU . bila-bila masa je sesuatu yang buruk berlaku kepada kita . ^^

Jalan jauh dari Jalan Raya !

- ermmm , bagi kedua-dua kaum ! ini penting gak laa . tapi kalau nak muka buruk , korg buat I tak kesah ~ huhuhu . korang selalu dengar an kalau orang-orang awam akan disimbah Asid semasa berada di Jalan raya . memang ah , takkan kat Tandas kot (= so , kamu kena pastikan diri kamu semua berjalan jauh dari jalan raya utama . gunakan jalan yang kamu rasa selamat contohnya jalan alternatif tu ahh . tapi korang kena pastikan gak jalan yang korang pilih tu tidak sunyi untuk mengelakkan jenayah yang lain pulak terjadi . macam PENCURIAN , MEROGOL . eeee ~ naudzubillah .. korang juga kena lah berjalan ke arah yang bertentangan bagi memudahkan kamu dapat mengesan orang yang mencurigakan dan berniat jahat terhadap kamu .

 Bawa senjata Rahsia !

- mesti Pelik an korang tengok tajuk ini ? tapi ini juga 40% kamu perlukan demi melindungi diri yang kamu perlukan demi melindungi diri sendiri daripada penjenayah yang gila dan stupid dengan aktiviti menyimbah asid ni . antara senjata Rahsi yang pika maksudkan ialah :

- Payung
- Botol
- Penyembur serbuk lada

Senjata tersebut sangat berguna semasa orang yang tidak dikenali cuba untuk mendekati kamu secara tiba-tiba . 1 lagi ! Pastikan senjata tersebut kamu bawa kemana sahaja . tandas ke bawah tanah ke . tau lah , penjenayah an law kita sudah lonely , dia sanggup buat pe je utk mencapai misinya tu ~

 Laporkan pada pihak Polis !

- sekiranya ada diantara kamu nanti ternampak kejadian penyimbahan asid terjadi ataupun diri korang sendiri hampir menjadi mangsa kepada jenayah tersebut , segeralah melaporkannya kepada pihak berkuasa untuk melakukan siasatan . so , orang yang berniat jahat tu kena tangkap dengan awal ! =)

Dari Siasatan Polis , penjenayah tersebut mempunyai kulit yang berwarna Gelap . Pika ada satu gambar orang kulit gelap . tapi tak pasti itu dia .. 

( ! Orang Yang Disyaki ! )

Credit : Tekasus
Acid Splasher Strikes With New Victims

1. March 2 2011- Eight Year 4 and Year 6 pupils and a teacher of SK Bukit Bandaraya in Jalan Bangkung, Bangsar were splashed with a liquid by a motorcyclist clad in black.

2. March 24 2011- Two marketing executives were splashed with acid as they were walking along Jalan Tun Sambanthan at 5.30pm.

3. March 25 2011- A 25-year-old history teacher, on the way to school, was attacked near the back gate of a school in Jalan Sultan Abdul Samad at 7am.

4. March 26 2011- A Frenchman and his female companion became the 13th and 14th victims of a corrosive liquid-splashing attack by a motorcycle duo in Jalan Conlay about 3pm.

5. April 2 2011- In Jalan Mantin, Negri Sembilan, a 27-year-old woman and her 18-year-old niece were attacked by two men on a motorcycle 9pm.

6. May 6 2011- Two women were splashed with acid when a motorcyclist attacked them from behind in Jalan Pudu Lama at 9pm.

7. May 6 2011- Thirty minutes later, a lawyer in her 30s, was attacked near a parking lot in front of The Mall shopping centre in Jalan Putra.

8. May 7 2011- A woman and her one-year-old baby were standing in her house compound in Persiaran Titiwangsa when the splasher rode by and threw the liquid at them at 3pm.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home